SUPERVIVE Patch 1.02 – Dunking změny, balance úpravy a nová Hunterka Mercury

SUPERVIVE Patch 1.02 – Dunking změny, balance úpravy a nová Hunterka Mercury

Tento týden přichází do SUPERVIVE pořádná várka novinek. Arena mapy dostaly kompletní vizuální update, Armory získává dlouho žádané funkce Duplicate Protection a Per-Hunter Item Favorites a k tomu přichází i lavina balance změn. Největší highlight? Do hry vstupuje nová Hunterka Mercury – vynalézavá alchymistická čarodějka.

Nový Hunter: Mercury

Mercury se připojuje k rosteru jako Controller, který kombinuje smrtící rakety, podpůrné lektvary a léčivé paprsky.

  • Contingency Vial (PASSIVE): Při smrti vytvoří oblak kouře z Cinnabar Cocktail (Q). Ten postupně oživuje tvého Wispa, pokud jej nepřeruší nepřítel.

  • Firecracker Lance (LMB): Krátkým stiskem vystřelí raketu, která udělí poškození a vytvoří na místě dopadu alchymistické plameny, jež zpomalují nepřátele. Držením lze nabít až 6 raket.

  • Magic Mortar (RMB): Podržením se kamera oddálí a Mercury získá větší dostřel. Uvolněním vystřelí magickou minu, která zasáhne oblast po dopadu.

  • Backblast (SHIFT): Výbuchem se odrazí dozadu a vzhůru. Pokud má nabité alespoň 3 rakety Firecracker Lance (LMB), doletí dále. Nepřátele v blízkosti odhodí a omráčí, pokud narazí do zdi.

  • Cinnabar Cocktail (Q): Hodí elixír, který vytvoří oblak kouře. Ten zpomaluje nepřátele a zároveň postupně léčí Mercury i spojence. Navíc oživuje spojenecké Wispy a ničí ty nepřátelské.

  • Golden Beam (R): Channelovaným paprskem léčí sebe i spojence a zároveň periodicky poškozuje nepřátele.

  •  

Mercury Missions

Součástí vydání jsou také nové mise, které ti umožní získat exkluzivní kosmetické odměny:

Mercury Track

  • Level 1: Mercury Hi Emote

  • Level 2: Alchemist Avatar a Banner

  • Level 3: Alchemist Call Sign

  • Level 4: Mercury Bye Emote

  • Level 5: Mercury Call Sign

  • Level 6: Mercury Avatar a Banner

Healing Vapor (léčení Cinnabar Cocktail):

  • 10K: Smoky Call Sign

  • 20K: Immortal Call Sign

  • 20K: Cinnabar Call Sign

Mortar Maven (zásahy Magic Mortarem):

  • 10K: Calculated Call Sign

  • 20K: Mortar Call Sign

  • 20K: Maven Call Sign

Ok Beamer (zásah 3+ cílů Golden Beamem):

  • 10K: My Call Sign

  • 20K: Finest Call Sign

  • 20K: Concoction Call Sign


 

Wukong

Používání Wukongovy hole má být zábavné, ale ne jednostranné. Proto se snižuje dosah jeho RMB a maximální hodnota štítu při sezení na bidle, aby vzniklo více přetahování mezi hráči. Zároveň dostává nerf na možnost „pod-racingu“ ve vyšších levelech hry a také se snižuje rychlost jeho LMB úskoku.

Aby měl Wukong větší důvod dostat se blíže k soupeřům, část síly se přesouvá do jiných částí jeho kitu – například do rychlostního bonusu při zásahu sweet spotem na RMB nebo do vyššího poškození jeho Spin Attacku (Q).

Black-Iron Rod (LMB)

  • Rychlost úskoku snížena z 1000 → 900

  • Úbytek hybnosti za seslání zvýšen z 15 % → 25 %

Perch / Dragon Slam (RMB)

  • Maximální dosah snížen z 1450 → 1050

  • Maximální štít snížen z 1200 → 900

  • Rychlostní bonus při zásahu sweet spotu zvýšen z 60 → 90

  • Oprava chyby: Hitbox RMB už nebude větší, pokud byl seslán nízko v propasti

Ambush / Spin Attack (Q)

  • Poškození zvýšeno o 20 %


Shiv

Ani po posledních úpravách nebyla Shiv dostatečně vyvážená – její zásahy byly příliš konzistentní. Nově by mělo být trefování střel více o dovednosti a napětí, a to jak při hraní za ni, tak proti ní. Zpomaluje se rychlost projektilů a zkracuje jejich dosah.

Arcslinger (LMB)

  • Rychlost projektilu snížena z 3500 → 3250

  • Maximální dosah snížen z 950 → 900

Quick Flip (SHIFT) – Empowered Shots

  • Rychlost projektilu snížena z 4000 → 3500

  • Maximální dosah snížen z 1000 → 950

Fusillade (R)

  • Oprava chyby: Fusillade už nebude udělovat více poškození na vnějším okruhu, než bylo zamýšleno


Joule

Joule v patchi 1.0 napříč úrovněmi hry zaostávala. Pro začínající hráče se zvyšuje spolehlivost díky navýšení základního zdraví a snížení many pro RMB a Q. Na vyšší úrovni by změny LMB a Lightning Orb měly dodat větší plynulost a konzistenci rotací. Opraven byl i bug se škálováním poškození při úskoku, což vedlo k úpravě její pasivky – vyšší základní poškození, ale nižší scaling s max HP.

Jolt (LMB)

  • Samopomalovací efekt snížen z 0,65s → 0,4s

Voltaic Spear (RMB)

  • Mana cost snížen z 20 → 15

Lightning Orb

  • Radius odpuštění zvýšen z 100 → 150

  • Prodleva snížena z 0,3s → 0,2s

Lightning Strike (Q)

  • Poškození zvýšeno o 20 %

  • Mana cost snížen z 25 → 20

Surge (SHIFT)

  • Oprava chyby: Surge už nebude udělovat nižší základní poškození, než bylo zamýšleno

Static Charge (Passive)

  • Scaling s maximálním zdravím snížen z 20–45 % → 20–30 %

Obecně

  • Základní zdraví zvýšeno z 1364 → 1484

  • Zdraví na levelu 15 zvýšeno z 2446 → 2660



Saros

Saros dostává především úpravy kvality života, aby se jeho gameplay cítil plynulejší. Autoři zároveň cítili, že ve srovnání s ostatními má slabší možnosti self-peelu, proto získává lepší přístup ke svému Shiftu.

Dive Slash (SHIFT)

  • Cooldown snížen o 1s na všech úrovních

Eclipse Portal (R)

  • Zvýšený prostor nad a pod portálem, aby bylo snazší se do něj dostat


Eva

Eva potřebovala posílení a větší přístup k sandboxovým prvkům SUPERVIVE. Jako Hunterka, která manipuluje životem, nyní dokáže prostřednictvím svého RMB interagovat s více herními prvky. Změny by jí měly dodat více síly a zároveň posílit fantasy práce s jejím mazlíčkem Argosem.

Orbs of Argos (RMB)

  • Pokud se Orby vzdálí více než 1600 jednotek, zmizí

  • Nové chování Orbů:

    • Mohou oživovat spojenecké Wispy (včetně Evy samotné)

    • Pokud je Eva poslední přeživší na svém týmu a má aktivní Orb, bude převedena do Wispa místo okamžité eliminace

    • Mohou zničit nepřátelské Wispy

    • Mohou používat Respawn Beacony

    • Mohou zabírat Base Camps

Beckon (Q)

  • Oprava chyby: Na 4. úrovni schopnosti se při přivolání Orbů zpět správně léčí, místo aby se zmenšovaly


Jin

Jinova schopnost skrývat druhou část svého Q (Death Blow) a protahovat tak rotace byla sice atraktivní pro hráče Jina, ale nepříjemná pro soupeře. Tato technika byla odstraněna, což otevírá prostor pro budoucí nové nástroje.

Jin těžil ze zvětšeného Abyssu, ale zároveň je jedním z nejvíce zasažených změnami Dunkingu v tomto patchi. Proto získává více odolnosti a lepší engage/escape možnosti díky úpravám jeho ultimátky.

Flip Slash / Death Blow (Q)

  • Gliding už neresetuje Execute – nelze tak klouzat mezi sesláním Q1 (Flip Slash) a Q2 (Death Blow)

Feylight Clone (R)

  • Rychlost projektilu zvýšena z 1200 → 1440

Obecně

  • Základní zdraví zvýšeno z 1100 → 1290

  • Zdraví na levelu 15 zvýšeno z 2090 → 2451


Myth

Phase Walk je klíčovou součástí identity Mytha, a proto bylo frustrující, když jej mohly přerušit i nepředvídatelné zdroje burn poškození.

Phase Walk (SHIFT)

  • Při aktivaci odstraňuje aktivní burn efekty


Shrike

Shrike dostává úpravy, které zlepší její kvalitu života a posílí její přínos ve vyšších úrovních hry. Získává větší hodnotu ve schopnosti scoutovat a aplikovat Anti-Heal, a zároveň je zlepšena čitelnost jejího komba s LMB a Passive.

Raptor’s Mark (Passive)

  • Nové SFX dává jasnější zpětnou vazbu při aplikaci i detonaci Marku, aby soupeři věděli, že druhý zásah bude bolet

Truetalon Rifle (LMB)

  • Oprava chyby: Warmup zvuk a aplikace Marku nyní hrají i ve Fog of War, takže hráči nebudou nepříjemně zaskočení neviditelnou Shrike

Scout Hawk (Q)

  • Mana cost snížen z 25 → 15

  • Cooldown snížen z 30/25/20/20 → 25/20/15/15

Obecně

Oprava chyby: Dark Order Shrike skin a jeho varianty nyní správně přehrávají tyto SFX


Hunter Bugfixes

Tetra

  • Oprava chyby: RMB už se nespustí při zvyšování úrovně schopnosti přes hotkey

  • Oprava chyby: Exploze kamenů se znovu nespouští při ztrátě a opětovném získání vize

  • Oprava chyby: Rock Walls jsou nyní okamžitě viditelné, pokud získáš vizi z fog of war

Beebo

  • Oprava chyby: Cooldown Beebovy bomby se nyní správně zkracuje při použití s Resonating Idol


Core Combat a Systémy

Dunks & Abyss

Cílem je zachovat zábavné momenty z dunkingu, ale zároveň vyžadovat více dovedností k jejich dosažení. Nově dunkující schopnosti aplikují větší sílu směrem dolů a delší omráčení podle procent zdraví soupeře.

  • Dunky nejsou smrtící při vysokém zdraví, ale jsou smrtící při středně nízkém zdraví

  • Přibližná hranice pro smrtelný Dunk: 70 % HP

  • Poškození se aplikuje před výpočtem chybějícího zdraví

  • Dunky aplikují Stun od 0,35s → 1s v závislosti na chybějícím zdraví

  • Dunky aplikují sílu směrem dolů od -200k → -400k v závislosti na chybějícím zdraví

  • Dunky nad pevninou znovu omráčí cíl při dopadu, a to po zbytek trvání Stunu

Úpravy kruhu, část 2

  • Přenastaven tuning death circle tak, aby bylo méně kruhů zatopených propastí, ale zároveň se vrátily vzdálenější zóny jako Fortress a Academy

Emergency Platform

Aby si nouzové platformy zachovaly svůj význam, ale nebyly příliš levné, navyšuje se jejich cena:

  • Cena zvýšena z 500 → 1500

Glider

Oprava exploitu, kdy šlo opakovaným zavíráním/otevíráním Glideru zvyšovat rychlost.

  • Pokud zavřeš a znovu otevřeš Glider do 0,4s, nedostaneš další boost

  • Glider místo toho začne brzdit, jako by šlo o jednu souvislou jízdu

Úpravy many

Na začátku hry má být mana vzácným zdrojem, který činí rozhodnutí o sesílání schopností důležitými. Momentálně byla příliš limitující, proto se zvyšuje základní regenerace many a její scaling.

  • Předtím: Exponenciální růst z 2,8/s → 7,5/s (level 1 → 10)

  • Nyní: Lineární růst z 4,5/s → 9/s (level 1 → 10)


Items

Armory – Duplicate Protection

Jak bylo oznámeno v dev blogu, přidává se ochrana proti duplicitám, aby hráči nedostávali pouze Prisma za itemy, které už mají na 3 hvězdičkách.

  • Ve standardních kapslích se už neobjeví itemy, které máš na 3★

  • The Forge už nebude nabízet denní/týdenní nabídky na itemy, které máš na 3★

  • Všichni hráči obdrží při přihlášení mid-season boost v podobě Prismy a itemů do herní pošty

Per-Hunter Bookmarks

Jedna z nejžádanějších funkcí Armory – ukládání oblíbených itemů pro jednotlivé Huntery – je konečně ve hře!

    • V Armory můžeš pro každého Huntera uložit odlišnou sadu oblíbených itemů

    • Oblíbené itemy lze měnit i přímo ve hře v Shopu, změny se uloží pro budoucí hry s tímto Hunterem

    • Poznámka: Shop se nepřeskládá okamžitě, ale až při dalším otevření

    • Pokud jsi měl dříve nastavené favority, automaticky se přiřadí k Hunterům, kteří zatím žádné definované nemají


Relics & Grips

Možnost sesílat více kouzel je zábavná, ale příliš velký uptime u všech schopností dokáže zploštit sandboxový styl boje. Resonating Idol byl v tomto ohledu problémový, protože v kombinaci s jinými itemy umožňoval přehnaně silné setupy. Proto přichází úpravy několika Relics a Grips.

Resonating Idol

  • Refund Ability Haste za stack snížen z 5 % → 3 %

  • Opravy chyb:

    • Pokud začneš Dashem a přepneš na jinou schopnost, stacky se už nesníží na polovinu

    • Pokud máš aktivní jinou schopnost, cooldown Dashu se správně zkrátí po jeho aktivaci

    • Pokud item odhodíš, ztratíš všechny stacky

Ardent Songbow

  • Kadence spouštění změněna z 2/1/1s → 3/1.5/1.5s

  • Oprava chyby: Ghostova Arcane Railgun (Q) už nedostává dvojnásobný cooldown benefit z jediného zásahu LMB

Isochron’s Timestaff

  • Ability Haste z 22/29/35 % → 17/24/29 %

Chrono Gauge

  • Ability Haste z 15 % → 10 %

Ability Haste Gloves

  • Ability Haste z 15 % → 10 %

Hyperhaste

  • Ability Haste z 20 % → 15 %

Grabby the Squid

  • nerootuje cíle po zásahu


Perks

Generative Elixirs

  • Aplikuje efekt Elixíru pouze tehdy, pokud už žádný aktivní nemáš


Consumables

Designéři chtějí, aby každý spotřební předmět působil jako potenciální řešení situace. Novinky:

Pocket Anomaly (nové!)

  • Dostupné v Shopu za 3K

  • Funguje stejně jako Anomálie ve světě

  • Má časovač – po jeho vypršení zmizí

Little Cook

  • Umí oživovat a ničit Wispy

  • Dokáže zabírat Beacony a Base Camps

  • Nyní je možné jej zabít i léčit

Orb of Revival

  • Tým už není okamžitě eliminován, pokud jsi poslední naživu s Orbem a spadneš do Wispa (nebo pokud je spojenec zrovna oživován Guardian Angelem)


Missions

  • Denní mise vyžadující použití určitého typu itemů (Omnivamp, Mana atd.) nyní správně postupují i s Perks a Exotics

  • Týdenní mise změněna:

    • Předtím: „Umísti se v Top 6 při koupi unikátní výbavy“

    • Nyní: „Dokonči Top 6 se 2 Grips, 2 Relics a Boots v inventáři“


Quality of Life

  • Finisher popup nyní ukazuje bonusovou Prismu, kterou získáš

  • Hunter Preview VO: oblíbení Hunteri nyní promluví při smrti

  • Držením tlačítka Consumable se Vive Brew/Armor Repair používají opakovaně


Modes

Arena

  • Všechny 4 mapy Arény dostaly vizuální update pro lepší čitelnost

BR

  • Cílem je mít minimálně 2 Relic shopy v mid-game a 1 v late-game

  • Od noci 2 (~7:05) se spawnují dodatečné shopy, pokud by ve vybraném kruhu byly méně než 2

  • Ikona byla změněna na ikonu Relic Shopu (už ne matoucí černý pytel)


Client

  • Controller: nová možnost zapnout/vypnout ovladač (už žádné rušení kurzoru analogem)

  • Mapa: možnost Hold/Release pro zobrazení megamapy místo toggle

  • Redeem codes: přidány SFX pro úspěch i neúspěch


Spectator

  • Nová ikona „in-combat“ vedle týmu, když je v boji – lepší přehled pro organizátory turnajů


Bugfixes

  • Custom Lobby: dropdowny a chat se už nemění při psaní, když ostatní posílají zprávy

  • Chat: příchozí zpráva ti nesmaže text, který píšeš

  • Revive stat na konci hry nyní ukazuje reálný počet oživení

  • Částečná oprava zamrznutí ve Sneak stavu – reportuj, pokud přetrvává

  • Mise (např. Omnivamp) nyní postupují správně při použití příslušných itemů

  • Hráči s dvojitým Soul Bondem už nedostanou nekonečné rekurzivní poškození od Combustion

  • Most Wanted: po eliminaci už neukáže „Quest Failed“

  • Oprava grafického problému (z-fighting) v oblasti Underrot na DirectX11

  • Bundly už neukazují -96 % slevu po zakoupení

  • Odměna mise Kingpin’s Hunger nyní správně udává +1 weekly forge (ne +0)

 

👨‍💻 O autorovi

Veare
Administrátor
Hlavní správce webu SUPERVIVE.cz

📚 Poslední články autora

🔧